Info linijaPitajte nas
Fatalni začini u odabranim Rodama širom Srbije

Fatalni začini u odabranim Rodama širom Srbije

24.10.2018.

Ovo je priča iz sela Vukićevica, ali oni uopšte nisu sa sela, a tamo su se vratili -  u okolinu Obrenovca. Uneli su mu dah egzotike, kroz ljute papričice koje pažljivo gaje, stvarajući nove, ekskluzivne začine.

Priča o Fatalnim začinima emitovana je na televiziji Prva kao prva u nizu priča o malim preduzetnicima koje će se emitovati svake nedelje tokom trajanja projekta Super Srbija. Projekat su pokrenuli Direct Media i Roda sa ciljem da skrenu pažnju na domaće preduzetnike kroz inovativan koncept takmičenja u kojem se bira HIT proizvod. O tome koji će proizvod poneti ovu titulu odlučuju potrošači kupovinom proizvoda u odabranim Roda marketima, a HIT proizvod dobija  godišnji ugovor koji garantuje ekskluzivno pravo za prodaju Rodi.

 

Tri drugara i preduzetnika, Milan, Saša i Mirko, kreatori su Fatalnih začina i učesnici projekta Super Srbija. Ovi inovativni preduzetnici su zaljubljenici u sport i muziku koju čak i puštaju svojim papričicama da bolje rastu!

 

Ljuto jednako zadovoljstvo

-          Kod nas nije bilo da se kupi ništa toliko ljuto što bi meni odgovaralo i da ima ukus i aromu. Onda sam došao na ideju da nabavim seme, a nabavio sam ga od mog druga Pabla iz Meksika, priča idejni tvorac i uzgajivač Milan Mića Babić i dodaje da je njihov proizvod, iako sasvim ljut, „kao sokić” Pablu koji za njega kaže, „fino je, rezi“, onako na njegovom naglasku.

 

-          Ljuto je čitava jedna umetnost, ništa drugo nego bol zbog kojeg telo luči endorfin. Neko se znoji, neko štuca, nekome krenu suze, nekome se zacrvene uši. Različite su reakcije ali je rezultat isti – uzbuđenje i zadovoljstvo. Zato smo zadovoljni što u ime Srbije možemo ponuditi nešto što nije ni vino ni rakija, objašnjava Milan filozofiju ljutog.

Trojica ljubitelja ljutog pronašli su se nakon što je Milan već krenuo u avanturu zvanu preduzetništvo. Pre toga se oprobao se i kao keramičar, montirao kamere i interfone, radio na građevini, sve to kada mu je propala privatna firma devedesetih, da bi se pre nekoliko godina vratio na očevo imanje u okolini Obrenovca.

 

Hevi-metal i pomoć prijatelja

-          Kada su prijatelji čuli za „ljuti” preduzetnički poduhvat, i sami su počeli da nabavljaju semena, nastavlja Saša, Aleksandar Velimirović sa kojim se Milan upoznao u streljani.

Njih dvojica iza sebe imaju pregršt medalja, čak i jednu zlatnu kao prvaci Beograda. Dele ljubav prema muzici, koju danas koriste u procesu gajenja ljutih papričica.

-          Pročitali smo da od svih muzika hevi-metal najbolje utiče na rast biljaka i primenili tu metodu kada dajemo gvožđe biljakama, ali smo i proširili repertoar tako što „fatalne” papričice „slušaju” Doli Parton ili Keni Rodžersa kada primaju kalcijum a Pink Flojd za azot, priča Saša, menadžer prodaje u Fatalnim začinima.

 

Ništa bez kvaliteta i tehnologije

Treći prijatelj, Mirko Žerajić, inženjer prehrambene tehnologije i biohemije, ispekao je zanat radeći za razne firme i proizvođače u industriji hrane. Oduševljen njihovom proizvodnjom, ubrzo postaje tehnolog Fatalnih začina.

-          Primenjujemo savremenu tehniku koju su razvili i Japanci  i Rusi. Odlučili smo se da koristimo EM tehnologiju (efektivni mikroorganizmi) zbog mnogih prednosti koje pruža. Njen osnivač je japanski profesor, mikrobiolog Teruo Higa koji je stvorio super kompleks korisnih bakterija. To je tehnologija koja se u današnje vreme smatra jednom od najperspektivnijih pravaca razvoja proizvodnje u agraru 21. veka, dok je u Japanu deo nacionalne politike. Jednostavno rečeno, zemlja koja se na ovaj način koristi postaje bolja, jer se potiskuje patogena mikroflora. Zemljište se „leči“, pa takva zemlja, u periodu od 3 do 5 godina, praktično u potpunosti obnavlja svoju maksimalnu prirodnu plodnost bez primene hemijskih đubriva i pesticida, objašnjava Mirko.

 

Vetar u leđa

Kao učesnici projekta „Super Srbija”, Fatalni začini uspeli su da samo u toku jedne nedelje proizvedu celu prošlogodišnju proizvodnju začina i plasiraju je u odabranim Roda marketima širom Srbije.

-          Kada smo ušli u ovu priču i dobili taj podstrek, što marketinški što finansijski, i na još mnogo drugih načina, uspeli smo da se pokrenemo i ubrzamo celu priču. Trudimo da u našem mikro svetu promenimo šta možemo na bolje, ma nek je i pola stepenika u pitanju, važno je samo da se ide ga gore, poruka je iz Vukićevice.

Na kraju, za svoje proizvode kažu da su izuzetnog kvaliteta. Fatalni Paradajz S.O.S i Fatalni Chili u sebi čuvaju ljutinu i aromu originalnog semena koje se pažljivo neguje, a spremaju se od najkvalitetnije paprike sa ljutim Cayenne, Jalapeno i Habanero čilijem. Za Sušeni dimljeni paradajz u maslinom ulju, svaki paradajz se ručno bira i suši na temperaturi manjoj od 50 stepeni, a zatim spaja sa najboljim maslinovim uljem.  

 

Sve u životu mora biti „fatalno” -  ideje, poslovi, susreti, prijateljstva, pa i proizvodi, a ovi momci to najbolje znaju.

Pogledajte kako je izgledao preduzetnički put Fatalnih začina , a sami proizvodi uveliko čekaju svoje kupce u odabranim Roda marketima, u trci za HIT proizvod Super Srbije.

O Super Srbiji

Projekat Super Srbija pokrenuli su Direct Media i Roda sa ciljem podsticanja preduzetništva u Srbiji. Nakon višemesečnih priprema, 8 malih preduzetnika izložilo je svoje proizvode u odabranim Roda marketima u Srbiji, a kako je izgledao njihov put od ideje do police možete da saznati na TV Prva svake nedelje od 18.45.  Proizvodima koji budu osvojili srca potrošača i gledalaca tokom trajanja Super Srbije, biće obezbeđeno mesto na polici Roda marketa i nakon završetka projekta.